محمدعلی صفورا
دانشجوی دکتری پژوهش هنر، دانشگاه هنر، استان تهران، شهر تهران
[ 1 ] - بررسی و تحلیل تطبیقی شاخص های تأثیرگذار بر مدیریت تولید فیلم انیمیشن و فیلم زنده )از منظر کارگردانی(
چکیده کارگردان مسئول و به وجودآورنده اصلی فیلم است. در کارگردانی فیلم، شناختِ تمامی عناصر بیانی سینما بسیار اهمیت دارد. کارگردان فیلم انیمیشن و زنده می تواند به کمک شناختِ عناصر و تمهیدات خاص هر دو رسانه، در تر یکب با تخیل خلاقانه خود، بر امکانات بیانی هر دو رسانه بیفزاید. در بُعد تولید، مهم ترین وظیفه کارگردان، فراهم آوردن شرایطی است که گروه تولید بتواند تمامی تخصص و خلاقیت خود را هم سو با ا...
[ 2 ] - بررسی ساختاری انیمیشن تلویزیونی، و ارائه الگوی تحلیل متن
چکیده تولیدات انیمیشن به سه دسته عمده، انیمیشن تجربی، انیمیشن سینمایی و انیمیشن تلویزیونی تقسیم میشود. با توجه به گستردگی رسانه تلویزیون، انیمیشن تلویزیونی بازار وسیعی را به خود اختصاص داده است. این تحقیق بر این پیش فرض استوار است که عدم شناخت نسبت به "عناصر ساختاری"، تفاوتها، ویژگیها و کارکردهای انواع انیمیشن، باعث عدم برقرای ارتباط با مخاطب میگردد. براساس نظریه ساختارگرایی، با برقراری...
[ 3 ] - بررسی موانع اقتصاد مالی و هزینهای تولید صنعتی انیمیشن ایران دهه 90ـ1380*
در پژوهش حاضر، شاخصهای تأثیرگذار بر مؤلفه عوامل مالی و هزینهای، بازار، عرضه و تقاضا، صنعت انیمیشن ایران در دهه 90ـ 1380 شناسایی شده و مورد بررسی قرار گرفته است. مبنای فلسفی پژوهش، اثباتگرایی بوده و با جهتگیری کاربردی، انجام شده است. این پژوهش از پژوهشهای توصیفی است و گردآوری دادههای آن از طریق مصاحبه و پرسشنامه صورت گرفته است. با توجه به فقدان مدلی مدون برای بررسی شناخت آسیبهای ت...
[ 4 ] - کارکردهای اجتماعی ژانر سینمایی سامورایی از دو منظر ایدئولوژیک و آئینی-اسطورهای
مطالعهی ژانرهای سینمایی همواره واقعیتهای ارزشمندی را در مورد جامعهی میزبان بیان میکند. از اینرو، یکی از کارکردهای اساسی هر ژانری، کارکردهای اجتماعی آن است. ژانر سامورایی یا چامبارا، از مشهورترین و معتبرترین ژانرهای غیرهالیوودی سینماست که گرچه پتانسیل پژوهشی بالایی دارد، اما هیچگاه چنان که باید مورد توجه پژوهشگران قرار نگرفته است. از سوی دیگر با عطف به شباهتهای فرهنگی ایران و ژاپن و نیز ه...
نویسندگان همکار