بهاره ابراهیمی
کارشناس ارشد پژوهش هنر، دانشگاه علم و فرهنگ، استان تهران
[ 1 ] - مطالعه تطبیقی «سینمای معناگرای ایران » از دو منظر: بومی گرایی و شرق شناسی (با رویکردی به فیلمهای: “زندگی و دیگر هیچ“؛ “رنگ خدا“؛ و “خیلی دور، خیلی نزدیک“)
چکیده در این مقاله «سینمای معناگرای ایران » از دو منظر متفاوت و با توجه به دو رویکرد عمده به این نوع سینما بررسی شده است. دیدگاه نخست، که دیدگاهی حمای تکننده از این سینماست، در قالب بومی گرایی مورد بررسی قرار گرفته است؛ و دیدگاه دوم، که نگاهی انتقادی به این سینما دارد، در قالب گفتمان شر قشناسی. هم بوم یگرایی و هم شرق شناسی مربوط به حوزة گفتمان پسااستعماری اند که به عنوان چارچوب نظری مقاله...
نویسندگان همکار