سید محمد امین میراحمدی

کارشناس ارشد نوازندگی ساز ایرانی، دانشگاه تهران

[ 1 ] - تعاملات ریتمیک شعر و موسیقی در تصنیف‏ های دوره‌ی قاجار

از سال 1360(ه.ش) به‌منظور تلفیق شعر و موسیقی قواعدی در قالب کتاب تدوین شد. پژوهشگران آن دوره به‌جای آن‏که در پی کشف زیبایی‌شناسی حاکم بر تصنیف‌های قدیمی و تکامل آن باشند، بر اساس چارچوب‌هایی که خود تدوین کرده بودند، به محکوم کردن این قطعات پرداختند. مبنای نظری پژوهش در این دوره، ریتم‌گذاری کلام بر اساس قرائت متریک واژه‌ها بود، اما در تصنیف‏ های دوره‌ی قاجار که پیش از تجویز این قوانین ساخته‌شده‌...

نویسندگان همکار