حسین قنبری احمدآباد
کارشناس ارشد رشته ی آهنگسازی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
[ 1 ] - بررسی فرم، مد و هارمونی در قطعه ی پروانه اثر امانوئل ملیک-اصلانیان
هدف اصلی این نوشتار، بررسی عناصر اساسی آهنگسازی نظیر فرم، هارمونی و مد در قطعه ی پروانه اثر ملیک-اصلانیان است. انتخاب این قطعه از آن روست که آهنگساز با استفاده از مصالح موسیقی ایرانی و متناسب با فضای مدال آن، دست به تجربیاتی نو در هارمونیزه کردن مدهای ایرانی زده است. در مورد مبانی نظری موسیقی ملیک-اصلانیان، تاکنون پژوهشی ناظر به جنبه های تحلیلی ارائه نشده است و در مورد پیشینه ی تحقیق تنها می تو...
[ 2 ] - فرم، ژانر و هارمونی در قطعه توکاتا اثر هرمز فرهت
هدف اصلی این پژوهش بررسی فرم، ژانر، مد و هارمونی در قطعه "توکاتا" اثر هرمز فرهت است. اهمیت این قطعه از آنروست که آهنگساز ضمن استفاده از تم محلی (تم کُرَیشیم) با بهرهگیری از زبان هارمونیکی نو و جنبههای ویرتوزیستیک ساز پیانو، قطعهای نو را به رپرتوار این ساز در آثار آهنگسازان ایرانی افزوده است. پرسش این پژوهش بدین شرح است که "عوامل اساسی آهنگسازی و ارتباط آن با مصالح مدال در این اثر چیست؟" بدین ...
نویسندگان همکار