آزاده قلیچخانی
کارشناس ارشد معماری منظر، دانشگاه تهران
[ 1 ] - مجسمه میادین تهران از اقتدارگرایی پیکرهای تا فردگرایی انتزاعی
مجسمه شهری با خروج از انحصار موزه و گالری پا به عرصه منظر شهر گذاشت تا ضمن کمک به خوانایی شهر در ارتقای کیفیت بصری آن نیز ایفای نقش کند. در این راستا توجه به ذهنیت مخاطب، تاریخ و زمینه، اصولی مهم در موفقیت مجسمه جهت نیل به اهداف فوق شناخته میشوند. به نظر میرسد حضور مجسمه در فضای میادین تهران از دوران پهلوی اول تا امروز روندی از اقتدارگرایی پیکرهای تا فردگرایی انتزاعی را طی کرده است. به ...
نویسندگان همکار