حامد مظاهریان
استادیار دانشکده معماری، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهران
[ 1 ] - کالبد متحرک ناظر و شکل گیری سکانسهای فضایی در معماری سینماتیک
تماشاگر سینما از سایتهای فیلمیک که به صورت سکانسی از جلوی چشمانش میگذرند، یک مسیر در ذهن خود ایجاد میکند، بر روی این مسیر خیالی حرکت میکند، و از میان فضاهای متنوع و در زمانهای متفاوتی گذار میکند. در تجربه فضای معماری نیز، ناظر متحرک دست به یک سازماندهی ذهنی از فضاها میزند و آنها را در یک سکانس مونتاژی تجربه میکند. در الگوی معماری پرومناد، «حرکت ناظر» به مثابه مهمترین مولفه در ادراک ...
نویسندگان همکار