فریبا حاجی علی

‌استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا(س)

[ 1 ] - قاعده قرعه به عنوان رویه قضایی با رویکردی بر آرای امام خمینی(س

 نظر جامعی میان فقها پیرامونقاعدهقرعهوجود ندارد. قرعه در لغت و اصطلاح،بیرون آوردن یک سهم یا نصیب از میان اطراف آن است و ملاک صحت آن عدم اطلاع بر سهم خارج شده است. دو آیه از قرآن، روایات، سیرة عقلا و عقلدلالت بر حجیت قرعه در اسلام دارند؛ فقهای امامیه بر حجیت قاعده قرعه به نحو موجبه جزئیه اجماع دارند.</em...

نویسندگان همکار