فرزانه فرشیدنیک
استادیار پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
[ 1 ] - واکاوی لایههای معنایی نماد «شمسه هشت» در بافت اجتماعی و فرهنگی ایران و نمود آن در گرافیک معاصر
بررسی هنر در بافت اجتماعیِ آن، پیشینهای طولانی در مطالعات هنر دارد. یکی از مهمترین شاخههای پژوهشِ تاریخیِ هنر که رویکردی جامعهشناختی به هنر و هنرمندان دارد، بر تحلیل هنر در متنِ زمینه فرهنگی تأکید میورزد و اروین پانوفسکی، که از سردمداران این رویکرد است، با تعریف آیکونولوژی، روشی برای تحلیل هنرهای تجسمی در بستر اجتماعی آن ارائه داد. در این شیوه، معنای هر عنصرِ بصری در رابطه مستقیم با ریشههای فر...
نویسندگان همکار