فاطمه قنبری شیخ شبانی
دانشجوی کارشناسی ارشد معماری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان(خوراسگان)، اصفهان، ایران
[ 1 ] - واکاوی شکل گیری نقوش هندسی شکسته در کاشیکاری های مسجد جامع اصفهان
نقوش هندسی همواره بخش مهمی از هویت معماری سنتی ایران است. این نقوش که با استفاده از خطوط مستقیم شکل میگیرند، نقشمایههای گره را بوجود میآورند. نقشمایههایی که هر یک دارای ویژگیهای مخصوص به خود هستند. مسجد جامع اصفهان یکی از مهمترین ابنیه معماری ایران، به لحاظ حجم تزیینات و استفاده از نقوش هندسی متعدد است. لذا در این مقاله به دلیل اهمیت ویژهای که این بنا در تاریخ الگوهای هندسی داراست به ...
[ 2 ] - Analysis of permissible water inscriptions in Jame’ Mosque of Esfahan
The inscription dedicated to permissible water in the Isfahan Grand Mosque is one of the valuable endowment letters of the Safavid period. The content of the above inscription refers to the name of Amir Aslan bin Rostam Sultan Laleh Afshar Arshlou, who during the reign of Shah Tahmasb I, by digging a river, brought the permissible water to the mosque and dedicated it to this building. This rese...
نویسندگان همکار