محمد اتابک
دانشجوی دکتری علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی
[ 1 ] - بازیهای رایانهای و بازنمایی زنان؛ تحلیل نشانه شناختی مجموعه بازی السا
امروزه، بازیهای رایانهای صنعت جهانی بزرگی است که با صنعتهای انتشار کتاب، موسیقی و فیلم در حال رقابت است و محصولات این صنعت بهصورت گستردهای از سوی کودکان و نوجوانان برای پر کردن اوقات فراغت استفاده میشود. بازیهای رایانهای همراه با سرگرمی و لذت، ایماژها و دیدگاههای بستهبندیشدهای را در قالب کلیشهها ارائه میدهند. پژوهش حاضر با مطالعه بر روی مجموعه بازی رایانهای السا در پی واسازی کلیش...
[ 2 ] - تحلیل وضعیت شبکههای اجتماعی مجازی در ایران با رویکرد حوزه عمومی هابرماس (مورد مطالعه چند گروه فیسبوکی)
همراه با افزایش نقش روزافزون فضای مجازی در زندگی اجتماعی پرسشهای بنیادی ازجمله در مورد تأثیرات اجتماعی و سیاسی فضای مجازی و فناوریهای مرتبط با آن به وجود آمده است. هدف از این پژوهش بررسی امکان شکلگیری پدیدار حوزه عمومی در شبکههای اجتماعی فیسبوک با توجه به معیارهای حوزه عمومی هابرماس است. بدینمنظور 8 گروه از میان گروهای فیسبوکی ایرانی فعال در زمینه مسائل عمومی بهصورت هدفمند انتخاب و با ا...
[ 3 ] - استفاده از شبکههای اجتماعی و شکلگیری فرهنگ جوانی در جوانان تهرانی کاربر فیسبوک
مقاله پیشرو به مطالعه شکلگیری فرهنگ و هویت فرهنگی جوانان با تمرکز بر تجارب و تعاملات آنها در شبکههای اجتماعی مجازی و استفاده از این شبکهها در زندگی روزمرهشان میپردازد. این مقاله حاصل کار پژوهشی بر روی کاربران جوان تهرانی عضو شبکه اجتماعی فیسبوک از تاریخ یک خرداد 1394 تا اوایل مهرماه 1394 است. در این مقالهاز روش مردمنگاری مجازی برای کشف تجارب زیسته و تعاملات جوانان در ارتبا...
نویسندگان همکار