کبری الهی فر
کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه، دانشگاه تهران
[ 1 ] - تماشاگری زن و لذت زنانه در سینما: خوانشی زنانه از فیلمهای تلما و لوئیس و واکنش پنجم
نظریۀ فیلم فمنیستی رویکرد تازهای را دربارۀ شکستن خط روایی فیلم با هدف افزایش آگاهی مخاطب زن از قرارگرفتن او بهمثابۀ ابژۀ نگاه دوربین و لذت جنسی مردانه ارائه داد. اما کنار گذاشتن ابزار روایی در این دست فیلمها و رویآوردن به تکنیکهایی چون رهایی نگاه دوربین باعث دورشدن مخاطب زن و بنابراین شکست اقتصادی این فیلمها شد. در این مقاله، با کاربست مفهوم نسبتاً بدیع «لذت زنانه» در نظریۀ فیلم فمنیستی،...
نویسندگان همکار