پیام زین العابدینی
دانشجوی دکتری پژوهش هنر، دانشگاه تهران
[ 1 ] - واکاوی تاریخی شکل گیری و گسترش سینمای تجربی براساس ویژگیهای آن
اولین فعالیتهای برادران لومیر و ادیسون پس از اختراعشان "دوربین فیلمبرداری"، ثبت اولیه فیلمهای تجربی تاریخ سینماست. فیلمسازان و نظریهپردازانی که در حیطه این هنر رشد کرده و صاحبنظر شدند، کوشش نمودند تا به مرور، علم و دستور زبان سینما را به نگارش درآورده و سبکها، ژانرها و انواع دستهبندی برای فیلمها را تعریف نمایند. همچنین آنها روشهای گوناگونی در ساخت فیلم را تجربه و ایجاد کردند که در گ...
[ 2 ] - از اتوپیای خیالی تا دستوپیای واقعی سینمای ایران
بیان مسئله: تاریخ سینما نمونههایی را آشکار میسازد که نشان از آن دارد، فیلمسازان با خلق آثار خود در گونههای مختلف، در جهت نقد و تغییر جامعه کنونی و رسیدن به اتوپیا (آرمانشهر)ی مفروضشان در تلاش بودهاند، اما در رسیدن به این مسیر، ناپایدار و متزلزل بوده و شهر آرمانیشان را به دستوپیا (ویرانشهر) تبدیل کرده و به تصویر کشیدهاند. سینمای ایران نیز بر همین منوال رفتار نموده و تولیدات فراوانی را ت...
[ 3 ] - بررسی مولفههای هوش معنوی و تاثیر آن در ساخت فیلمهای مستند روایت فتح به رهبری معنوی شهیدآوینی
جنگ هشت ساله ایران فرسایشیترین جنگ قرن بیستم بود. ایران تا قبل از فیلمهای روایت فتح هیچ تجربهای در زمینه مستندهای جنگی نداشت. شهید آوینی نیز قبل از ساخت این مجموعه هیچ فیلمی را کارگردانی نکرده بود و هیچگونه تجربه فیلمسازی نداشت. کارگردان که رهبری آثار را بر عهده دارد با آگاهی کامل از ویژگیهای مدیریتی هوش معنوی خود در خلق فیلم بهره جسته، سازمان سینما را هدایت مینماید. شهید آوینی با اتکا ب...
نویسندگان همکار