گونه شناسی بقاع متبرکه منطقه لالی ( مطالعه موردی بقاع با گنبدهای اورچین )
نویسنده
چکیده مقاله:
این مقاله چکیده ندارد
منابع مشابه
شناسایی عوامل فرهنگی موثر بر مدیریت کارآمد بقاع متبرکه
The main goal of this research was to identify of cultural factors affecting efficient management of the holy shrines in Esfahan. For that, values, norms, traditions, art and cultural heritage, beliefs and religion factors were studied. In this research, descriptive survey research was used in different dimensions such as values, norms, art, cultural heritage, beliefs and religion. The statisti...
متن کاملدرک گردشگران مذهبی زن از کنش زیارت در بقاع متبرکه شهر شیراز مطالعه مردم نگارانه
در گردشگری مذهبی از یک سو باور مذهبی نقش دارد و از دیگر سو زمانی که گردشگران صرف دیدن مکان های مذهبی می کنند. جنبۀ دیگر واقعیت این است که این گردشگران قبل از اینکه قصد سفر داشته باشند، انگیزه های مذهبی برای سفر دارند. زیارت یکی از مصادیق کنش دینی است که در ادیان ومذاهب مختلف مورد تاکید قرار گرفته است. پژوهش حاضر، با اتخاذ رویکرد کیفی به توصیف چگونگی زیارت زنان در گردشگری مذهبی می پردازد، در...
متن کاملبررسی دلایل باز تولید نقاشی دیواریهای بقاع نقشین منطقه گیلان
در منطقۀ گیلان به بقاع متبرکه وامامزادههایی که برروی دیوارهای آن تصاویر مذهبی نقاشی شدهباشد بقاع نقشین میگویند. موضوع اکثر این نقاشیدیواریها وقایع کربلا وروز عاشوراست. ترسیم اینگونه نقاشیدیواریها ریشه در تاریخ ایران شیعی دارد، که اوج گسترش آن در منطقۀ گیلان در دورۀ قاجار بوده است. پژوهش حاضر به دنبال پاسخ به این سؤال است که چرا نقاشی دیواریهای بقاع نقشین در منطقۀ گیلان بازتولید م...
متن کاملکارکردهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی امامزادهها، بقاع متبرکه و روادگاههای ایوان
با سفر امام رضا (ع) به ایران، بسیاری از دوستداران و نوادگان اهل بیت علیهمالسلام رهسپار ایران شدند و برخی از ایشان توسط دشمنان به شهادت رسیدند. ارادتمندان اهل بیت علیهمالسلام نیز به ساخت بارگاههایی برای ایشان مباردت کردند و آرامگاه آنها به زیارتگاه عامۀ مردم تبدیل شد. یکی از این امامزادگان، سیدعبدالله (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) در ایوان است که بارگاه ایشان، جایگاهی برای روابط اجتماعی...
متن کاملبازتاب وجوه هنر عامیانه دوره قاجار در نقاشیهای بقاع متبرکه لاهیجان
هنر دوره قاجار در دوشاخه هنر درباری و عامیانه قابل بررسی است. هنر عامیانه، دارای مضامین مذهبی و ملی است و هنرمندانی که از دل چنین گفتمانی برخاستند، اشخاص مکتب ندیدهای بودند که با ذوقی خودجوش به آفرینش باورهای طبقه خویش با شیوهای متفاوت دست زدند. پرسش این است که چگونه میتوان بازتاب این اعتقادات و باورها را در هنر عامیانه مورد مطالعه قرارداد. برای بررسی این مسئله به مطالعه موردی نقاشیهای بقاع...
متن کاملمطالعه مصادیق خیر و شر در نقاشی های بقاع متبرکه گیلان( مناطق لنگرود و لاهیجان)
هدف از این پژوهش تجزیه و تحلیل نقاشی های دیواری بقاع متبرکه گیلان از دیدگاه خیر و شر می باشد. در این پژوهش از منابع کتابخانه ای و کار میدانی استفاده شده است. حوزه مطالعاتی محدوده شرق استان گیلان می باشد که شامل شهرهای لاهیجان، لنگرود، آستانه و املش است. بازه زمانی دوره صفویه تا قاجار را در برگرفته است. نگارنده در این اثر نخست از حوزه اقلیمی گیلان و جایگاه آن در تقسیمات اقلیمی ایران، موقعیت جغرا...
منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
عنوان ژورنال
دوره 7 شماره 2
صفحات 105- 119
تاریخ انتشار 2018-03-16
با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023