چراییِ «به-زیستن» و «بد-زیستن» بومهای جغرافیایی (کشورهای جهان)
نویسندگان
چکیده مقاله:
To analyze “well-being” and “bad-being” of geographical territories (countries of the world) Abstract: To be or not to be, this isn’t the question, “How-being”, is the question. this is not unknown for people that what territories and the dwellers of territories do live in the world? but the [important] question is this: “how do those live?” why are many geographic territories thriving territories and enjoy of “well-being” and many territories suffer [of their being] and struggle with “bad-being”? the findings of causal-experiential method in this article shows: there are “well-being” in the territories that have “good governance”. “good governance” increases competitiveness power of a territory, this process, provides higher rank of ‘globalization’ index for that territory and in final, that (higher rank territory in ‘globalization’ index) presents “well-being” to dwellers of territories. The strong correlation among ‘good governance’, ‘competitiveness’, and ‘globalization’ with ‘thriving’ shows: there is the difference of “well-being” [index] in among territories because there is the difference of “good governance” [index], and in the following, [the difference in] ‘competitiveness’ and ‘globalization’ [index]; as power of ‘competitiveness’ and the rank of territories in the ‘globalization’ [index] has a strong correlation with ‘good governance’. In final, “good live”of dwellings of territories is dependent on being of ‘good governance’ [pattern] in there.
منابع مشابه
اخلاق زیستن از نگاه ناصرخسرو
زندگی دارای دو پهنۀ شادی و غم/آسودگی و رنج است. اما همواره روی ناخوش زندگی برجستهتر است. آدمی در رویارویی با چنین موقعیتهایی دو انتخاب دارد: یکی از زندگی دست کشیدن (انتحار) و دیگری زیستن. البته زیستن زندگی به هر روشی، ناسودمند است. زیستنِ زندگی با اتکا به نظامی که با معناداری زندگی در پیوند باشد، اخلاق زیستن نام خواهد یافت. این پژوهش به تبیین مقولۀ اخلاق زیستن بر اساس قصاید ناصرخسرو پرداخته اس...
متن کاملعقلانیتِ اخلاقی زیستن از نگاه تامس نیگل
با فرض آنکه عقلانیت ممیزهی آدمی و مؤلفهی مطلوب اوست؛ و نیز با فرض اینکه رفتارهای به ظاهر دیگرنگرانه و اخلاقی از او سر میزند، آیا اخلاقی زیستن عقلانی است؟ آیا اخلاقی زیستن با اقتضای عقلانیت سازگار است؟ با چه مدلی از عقلانیت؛ عمل؛ عقل و استدلال عملی میتوان از اخلاقی زیستن دفاع کرد؟ غایت طرح تامس نیگل فیلسوف جامعالاطرافِ تحلیلی معاصر، دفاع از عقلانیت اخلاقی زیستن است. روش او در این طرح، مهندس...
متن کاملبخشایش، هنر زیستن
بخشایش یکی از فضایل مهم اخلاقی است که در سنت مسیحی و نیز اخلاق معاصرجایگاهی ویژه دارد. کتاب بخشودن اثر دیوید مک ناتون و ایو گارارد در شش فصلو حول دو محور اصلی به این موضوع می پردازد: تبیین ماهیت بخشایش؛ ادلهدیدگاه روان شناسانه « موافقان و مخالفان بخشایش. نویسندگان در ضمن این کتابدرباره این موضوع » دیدگاه فلسفی و اخلاقی « در باب بخشایش را از » و شفابخشتفکیک م یکنند و می کوشند با نگاهی فرادینی پس...
متن کاملو اینک زیستن با خدا
آیا زندگی ارزش زیستن دارد؟ آیا در هزاران سال گذشته زندگی بشر معنایی یافت می شود؟ آینده چگونه است؟ اینک ما چه کنیم؟ پرسش از معنای زندگی, پرسشی به قدمت حیات بشر است و در عین حال همواره محتاج پرسیدن و جست وجو از پاسخ. گویا هر نسل از ابتدا آغاز می کند و انسان, مانند اسب عصاری, بر گرد یک محور مدام می چرخد. هر نسل همان دایره ای را می پیماید که نسل پیش از او پیمود, اگر چنین باشد, آیا این چرخش بیهوده ن...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
عنوان ژورنال
دوره 7 شماره 28
صفحات 75- 88
تاریخ انتشار 2017-07
با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.
کلمات کلیدی برای این مقاله ارائه نشده است
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023