نقش و جایگاه فناوری اطلاعات در بخش ساختمان

نویسندگان

  • قدرت الله قدیمی استاد یار دانشگاه شهید بهشتی
چکیده مقاله:

بهره مندی از اطلاعات و چگونگی به کارگیری آن، با هدف دستیابی به توانایی های بیشینه، اساسی ترین موضوع دنیای کنونی است. میزان موفقیت هر سازمان در جهان امروز در گرو میزان بهره مندی آن سازمان از روش های مختلف راهبردی ـ اجرایی است، که آن نیز با چگونگی دسترسی به اطلاعات ـ و به عبارتی چگونگی دانایی آن سازمان ـ ارتباط مستقیم دارد. بخش ساختمان با توجه به موفقیت های ویژه ـ که به دور ماندن آنها نیازمند تحول در روش های مختلف فعالیتی است ـ تأثیرپذیری بیشتری از فناوری اطلاعات دارد. بر همیت اساس، توجه به فناوری اطلاعات در بخس ساختمان در دو حوزه "برنامه یزی شیوه های مدیریتی" و " نحوه ی استفاده ی راهبردی از اطلاعات " اهمیت دارد. به این ترتیب، تقویت پایه های راهبردی "استفاده از فناوری اطلاعات در بخش ساختمان " نیازمند شناخت و کابردی ساختن آن است. در این نوشتار، عوامل نه گانه مؤثر بر استفاده از فناوری اطلاعات در بخش ساختمان و نیز مشکلات اساسی در این زمینه مورد بحث قرار گرفته است.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

فناوری اطلاعات در طراحی مهندسی عمران و مهندسی ساختمان

در این مقاله فناوری اطلاعات در ارتباط با طراحی مهندسی عمران و ساختمان به منظور دادن آگاهی اجمالی درباره تکامل، همانندسازی، بینش و گرایش روزآمد استفاده از فناوری اطلاعات مطرح شده است. در این پژوهش در مجموع، 5000 مقاله که در طول قرن بیستم با استفاده از فناوری اطلاعات در طراحی مهندسی عمران و ساختمان تهیه و منتشر شده است، شناسایی و به کار گرفته شده اند.

متن کامل

نقش اطلاعات در انتقال فناوری

انسان این روزگار و دولت های بهبود بخش ناظر بر رفاه همگان، دیگر تاب تحمل نابرابری های سرسام آور و تباه کننده و تنگناهای تحمیلی و محرومیت آفرین زاده بی خبری و نادانی ملت ها را ندارد و به آسانی به این گونه بی عدالتی ها تن در نمی دهد. اینک دیگر کشورهای به اصطلاح پیشرفته و رو به رشد به این تنیجه رسیده اند که در عصر دانش و اطلاعات، پیشرفت علمی و فنی بدون اطلاعات میسر نمی شود و ظرفیت توانایی بشر در ا...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 1  شماره 4

صفحات  23- 37

تاریخ انتشار 2000-03-01

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023