نظریه زیبایی شناختی دریافت
نویسنده
چکیده مقاله:
این مقاله چکیده ندارد
منابع مشابه
دلالت های تربیتی نظریه زیبایی شناختی ماکسین گرین
بسیاری از صاحب نظران، تدریس را فعّالیتی دارای صبغه ی زیبایی شناختی دانسته اند. این بدان معناست که معلّم در پایان یک تدریس خوب و موفّق همچون هنرمندی که موفّق به خلق یک اثر هنری شده است، تحت تأثیر ویژگی های زیبا شناختی آن به وجد می آید و احساس رضایت و لذّت به او دست می دهد. پژوهش حاضر با هدف، «دلالت های تربیتی نظریه زیبایی شناختی ماکسین گرین» انجام گرفته است. برای تحقق هدف فوق از روش پژوهش کتابخانه ای...
15 صفحه اولاثر یک مداخله مدرسه محور براساس نظریه اجتماعی- شناختی بر دریافت میوه و سبزی دانشآموزان دختر مقطع راهنمایی
Background & Aim: Diet rich in fruits and vegetables is shown to be an important factor in prevention of chronic diseases. Adolescence is a critical period in adopting eating behaviors. Schools are important social environments in adolescents' lives and are important settings for interventions that aim to improve eating behaviors, including fruit and vegetable intake. This study aimed to assess...
متن کاملخوانش عروسکهای نمایشی بر اساس نظریه زیبایی شناسی دریافت آیزر
ولفگانگ آیزر یکی از دو بنیانگذار مکتب ادبی کنستانس است که نظریهی زیباییشناسی دریافت را مطرح کرد. مباحث مطرح در این مکتب از بنیادیترین تأثیرات پدیدارشناسی در این حوزه برخوردار بود. این مکتب مخاطب را عامل فعال در فرآیند خوانش و آفریدن معنای متون میداند. آیزر با طرح شکافها و خلاءهای موجود در هر اثر ادبی بر آن شد که اثبات کند مخاطب با پرکردن شکافها به اثر هنری زندگی میبخشد. او دیدگاهش را ب...
متن کاملتحلیل غزلیات حافظ براساس نظریه زیبایی شناسی انتقادی (مکتب فرانکفورت)
شمسالدین محمد حافظشیرازی ازجمله معدود شاعران ایرانی استکه با فراتربردن خود بهمثابة حلقهای از حلقههای جبر اجتماعیِ قرن هشتم ﻫ.ق.، بر فراز جریانهای اجتماعی زمان ایستاد. حافظ با خروج از نظم بهبندکشانندة قرن هشت به نقد ساختار اجتماعی در حوزة ساختار شعر پرداخته است. نخست، نظریة زیباییشناسی انتقادی را که یکی از دستاوردهای مکتب فرانکفورت آلمان در قرن بیستم م. است مختصر و کوتاه معرفی کردهای...
متن کاملنظریه «زیباییشناسی دریافت» و نقد و بلاغت اسلامی
برخلاف رویکردهای گذشته به متون که غالباً یا ناظر به «متن» و یا «مؤلف متن» بودند، از رویکردهای امروزین نقد ادبی، پرداختن به «خوانندۀ متن» و بحث از نقشِ خواننده در معنیگذاریِ متن است. این دسته از نظریهها برآنند که متن معنی یـا معـانی ثابـتی نـدارد بلکـه معـانی محصول خلاقیت خوانندهاند. از مهمترین مکاتب نظری امروز که به اهمیت نقش خواننده در ادراک و دریافتِ معنی، و بلکه در خلقِ معنای متن اشاره دارد ن...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
عنوان ژورنال
دوره 2 شماره 5
صفحات 100- 80
تاریخ انتشار 2005-09-23
با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023