ارتباط‎ مغز-رایانه دوبعدی مبتنی بر توجه انتخابی دیداری به کمک سیگنال‌های MEG

نویسندگان

  • سیدعابد حسینی مربی و دانشجوی دکترای تخصصی قطب علمی رایانش نرم و پردازش هوشمند اطلاعات - دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد
  • محمدباقر نقیبی سیستانی استادیار قطب علمی رایانش نرم و پردازش هوشمند اطلاعات - دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد
چکیده مقاله:

این مقاله چکیده ندارد

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

توجه انتخابی دیداری دانش‌آموزان نارساخوان و عادی

پژوهش حاضر با هدف بررسی توجه‌انتخابی دیداری دانش‌آموزان نارساخوان و عادی دوره ابتدایی انجام شد. به‌منظور انجام‌دادن این پژوهش 20 دانش‌آموز درهریک از دوگروه در پایه‌های دوم، سوم و چهارم به شیوه نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند که ازنظر سن و جنس بایکدیگر همسان بودند. روش پژوهش از نوع توصیفی، علی مقایسه‌ای بود و ابزارهای پژوهش عبارت بودند از: آزمون توجه‌دیداری(اعداد و حروف) و (اشکال هندسی) و ...

متن کامل

ارزیابی حالت توجه انتخابی دیداری به‌کمک تحلیل پتانسیل‌های وابسته به رویداد مغزی

این تحقیق به‌منظور ارزیابی فعالیت نواحی مختلف مغز در حالت توجه انتخابی دیداری به کمک پتانسیل‌های وابسته به رویداد (ERP) پیشنهاد می‌شود. توجه انتخابی به محدودیت‌های ظرفیت پردازشی مغز در پرداختن به چند محرک هم‌زمان اشاره دارد. متوسط سیگنال‌های هر دسته از تحریک‌ها که نسبت به وقوع تحریک از نظر زمانی قفل شده‌اند، برای استخراج ERPها استفاده می‌شوند. در این مقاله، استخراج ویژگی توسط ضرایب موجک و شکلی-...

متن کامل

مقایسۀ اثربخشی روش‌های آموزش مبتنی بر رایانه و آموزش به کمک رایانه بر تعامل عناصر فرایند آموزش یادگیری

پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی روش­های آموزش مبتنی بر رایانه و آموزش به کمک رایانه بر تعامل عناصر فرایند آموزش ـ یادگیری در درس علوم تجربی پایه دوم متوسطه اول شهرستان اسدآباد انجام گرفت. این پژوهش جزء طرح‌های شبه‌آزمایشی می‌باشد که از طرح پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه‌های آزمایشی 1 و 2 استفاده می‌­کند. جامعه مورد بررسی در این پژوهش شامل کلیه دانش­آموزان پسر پایۀ دوم- دوره متوسطه اول در سطح شهر...

متن کامل

اثربخشی بازی های رایانه ای مبتنی بر مهارتهای دیداری بر ادراک دیداری و تمرکز کودکان دارای اختلال صرع

زمینه و هدف: صرع یک اختلال سیستم عصبی مرکزی است که در آن فعالیت سلول های عصبی در مغز مختل شده است.هدف از پژوهش حاضر تعیین تاثیر بازی های رایانه ای مبتنی بر مهارتهای دیداری بر ادراک دیداری و تمرکز کودکان دارای اختلال صرع می باشد.روش پژوهش: این پژوهش از نوع شبه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری آن کلیه کودکان دارای اختلالات صرع شهرستان مشهد است، که از این بین 30 نفر ...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 45  شماره 2

صفحات  65- 74

تاریخ انتشار 2015-06-22

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023