گونه جدید Astragalus montismishoudaghi از جنس گون از شمال غرب ایران

Authors

  • عباس سعیدی دانشیار زیست‌فناوری کشاورزی / دانشگاه شهید بهشتی
  • مجید قربانی نهوجی دانشجوی دکتری / دانشکده علوم زیستی دانشگاه شهید بهشتی
Abstract:

در حین شناسایی نمونه های جمع آوری شده مربوط به جنس گون از نقاط مختلف ایران، گونۀ Astragalus montismishoudaghi به عنوان گونه جدید برای فلور کشور شرح داده می‌شود. شرح تشخیصی، شرح کامل و تصویر گونه جدید ارائه شده و با نزدیکترین خویشاوند خود (A. ledinghamii) مقایسه می‌گردد. نمونه تیپ در هرباریوم موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع ایران (TARI) نگهداری می‌شود.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

گونه جدید astragalus montismishoudaghi از جنس گون از شمال غرب ایران

در حین شناسایی نمونه های جمع آوری شده مربوط به جنس گون از نقاط مختلف ایران، گونۀ astragalus montismishoudaghi به عنوان گونه جدید برای فلور کشور شرح داده می شود. شرح تشخیصی، شرح کامل و تصویر گونه جدید ارائه شده و با نزدیکترین خویشاوند خود (a. ledinghamii) مقایسه می گردد. نمونه تیپ در هرباریوم موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع ایران (tari) نگهداری می شود.

full text

دو گونه جدید از جنس گون(Astragalus) از ایران

گونه‌های A. leucocerciformis, Astragalus pseudo-orthocarpus  به عنوان گونه‌های جدید نامگذاری و شرح داده می‌شوند. گونه‌های فوق به ترتیب متعلق به بخش‌های Astragalus ، Anthylloidei هستند. تفاوتهای این گونه با نزدیک‌ترین خویشاوندان آنها توضیح داده می‌شود.

full text

گونه جدیدی از سکسیون Hymenostegis از جنس گون (Astragalus) از شمال غرب ایران

گونه جدید Astragalus dianat-nejadii از شمال غرب ایران شرح داده می‌شود. این گونه از نظر گوشوارک، برگه، دمگل آذین، کاسه، میوه و غیره با دو گونه مجاور به نامهای:  A. chrysostachys Boiss.و A. recognitus Fisch. تفاوت دارد. در این مقاله تصویر و نقشه پراکندگی این گونه جدید و همچنین جدول تفاوت‌های آن با دو گونه مجاور و شرح آن به زبان لاتین آمده است.    

full text

سه گونه جدید از جنس گون (Astragalus) برای ایران

سه گونه جدید Astragalus (Caprini) chamanbidensis Maassoumi & Mozaff., A. (Craccina) kelishomensis Maassoumi, Mozaff. & Moradi and A. (Hymenostegis) rijabensis Maassoumi, Mozaff. & Bagheri از نقاط مختلف ایران به همراه تصاویر شرح داده می شود و با گونه‌های نزدیک آنها مقایسه می‌شود.

full text

گونه جدید و گزارش‌های جدید از جنس گون Astragalus از ایران

گونه جدید A. scapiger از بخش Onobrychoidei DC. از ایران (پارک گلستان) به عنوان گونه جدید معرفی می‌گردد. سه گونه دیگر به نامهای A. arguricus، A. ornithopodioides ، A. conspicuus  از گروه کرک‌های دو‌شاخه‌ای subgen. Cercidothrix متلعق به بخشهای Onobrychoidei  و Ornithopodium به عنوان گزارش جدید از ایران معرفی می‌شوند.  

full text

گونه جدید از جنس گون از ایران

نمونه‌های جمع‌آوری شده هرباریوم مرکزی ایران نامگذاری شدند. از میان نمونه‌های جمع‌آوری شده گونه A. mehranensis  به عنوان گونه جدید شرح داده می‌شود. گونه‌ جدید به همراه دیاگنوز، شرح و تصویر کامل گیاه ارائه می‌شود و با نزدیک‌ترین خویشاوندان خود مقایسه گردیده است. نمونه تیپ در هرباریوم مرکزی ایران نگهداری می شود.  

full text

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


Journal title

volume 17  issue 2

pages  178- 180

publication date 2011-12-22

By following a journal you will be notified via email when a new issue of this journal is published.

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023