گزارش بافتاری از یک آینده‌پژوهی در ایران

author

Abstract:

دنیای مدرن برای انسان‌ها حق انتخاب از میان بدیل‌های مختلف و گزینه‌های متعدد را فراهم آورده است. دنیای سنت مملو از اجبارهایی است که از آغاز تولد سرنوشت را تعیین می‌کند. اجبارهایی که تا اندازۀ زیاد زندگی را در یک مسیر از پیش معین جلومی‌برد؛ اجبارهایی که می‌تواند برآمده از ویژگی‌های طبیعی فرد مانند محل تولد، قبیله و تبار فرد یا جنسیت و ویژگی‌های ظاهری فرد باشد. اگر تاریخ بشر را مرور کنیم، این جبر به شیوه‌هایی مختلف، وجود داشته است. سلسله‌های پادشاهی طولانی‌مدت در اروپا شاید بیش از هر عاملی برآمده از مشروعیتی بوده است، که جامعه آن را به هر صورتی پذیرفته بود. سلاطین مشروعیت سلطنت را داشتند و به دنبال آنان فرزند ارشد ذکور (یا نزدیک‌ترین فرد با سلطان حاکم مانند جیمز اول در انگلستان) همان مشروعیت را کسب می‌کرده است. این مشروعیت فارغ از توانمندی‌های افراد به آنان اعطا می‌شد.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

گزارش یک گونه جدید از ایران

گونه Paeonia mascula subsp. mascula برای اولین بار از ایران گزارش می‌شود. نمونه گونه مذکور از جنگلهای اطراف روستای چناره واقع در شهرستان مریوان از استان کردستان جمع‌آوری گردیده است.

full text

گزارش یک گونه جدید از تیره روناس (Rubiaceae) از ایران

گونه.Crucianella macrostachya Boiss  برای اولین بار از ایران گزارش می گردد. این گونه از منطقه حفاظت شده بیستون در استان کرمانشاه در غرب ایران جمع‌آوری شده است. ویژگیها، محل دقیق جمع‌آوری، رویشگاه ، پراکنش جغرافیایی و آخرین وضعیت نامگذاری گیاه توضیح داده شده است.

full text

گزارش یک گونه جدید از جنس Trigonella از ایران

گونه‌ Trigonella grandiflora Bunge که از استان خراسان جمع‌آوری شده، برای اولین بار از ایران گزارش می‌شود.

full text

گزارش یک مورد protothecosis جلدی در ایران

این مقاله فاقد چکیده می​باشد.

full text

گزارش یک گونه از کنه‌های خانواده (Parasitidae (Acari: Mesostigmata از ایران (گزارش کوتاه)

کنه­های خانواده­ی Parasitidae با بیش از 400 گونه­ی شناخته شده، دارای پراکنش جهانی بوده و شکارگران آزادزی هستند که از تخم و مراحل نابالغ بندپایان خاک­زی و نماتدها تغذیه می­کنند (1). این خانواده شامل دو زیر­خانواده­ی Pergamasinae و Parasitinae است که اعضای زیر­خانواده­ی Pergamasinae اغلب به زیستگاه­های نسبتاً پایدار مانند لاش­برگ کف جنگل­ها و چمن­زارها، خزه­ها و علف­های دریایی پوسیده تمایل دارند و...

full text

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


Journal title

volume 7  issue 22

pages  11- 15

publication date 2017-05-22

By following a journal you will be notified via email when a new issue of this journal is published.

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023