زیر‌گونه جدیدی از جنس Liliaceae) Tulipa) در ایران

Authors

  • شیرین زجاجی‌فر
Abstract:

زیرگونه Tulipa humilis subsp. matinae به عنوان زیرگونه جدیدی از گونه Tulipa humilis نامگذاری و شرح داده می‌شود. این زیرگونه براساس تفاوت در تعدادی از صفات کمی و کیفی از گونه Tulipa humilis جدا شده است.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

گونه جدیدی از جنس liliaceae) Tulipa) از ایران

گونه Tulipa wendelboi به عنوان گونه‌ای جدید نامگذاری و شرح داده می‌شود. نزدیک‌ترین گونه به آن گونه T. ulophylla Wendelbo می‌باشد.

full text

زیر گونه جدیدی از جنس liliaceae) tulipa) در ایران

زیرگونه tulipa humilis subsp. matinae به عنوان زیرگونه جدیدی از گونه tulipa humilis نامگذاری و شرح داده می شود. این زیرگونه براساس تفاوت در تعدادی از صفات کمی و کیفی از گونه tulipa humilis جدا شده است.

full text

گونه جدیدی از جنس liliaceae) tulipa) از ایران

گونه tulipa wendelboi به عنوان گونه ای جدید نامگذاری و شرح داده می شود. نزدیک ترین گونه به آن گونه t. ulophylla wendelbo می باشد.

full text

گونه جدید از جنس Liliaceae) Colchicum) از ایران

گونه Colchicumbakhtiaricum به عنوان گونه‌ای جدید نامگذاری و شرح داده می‌شود. اختلافات گونه جدید با گونه‌های وابسته (C. schimperi, C. varians) توضیح داده می‌شود.

full text

گونه‌های جدیدی از جنس اسکروفولاریا در ایران

جنس اسکروفولاریا در ایران دارای 60 گونه است که از این تعداد 26 گونه انحصاری ایران هستند. در میان نمونه‌های جمع‌آوری شده ایران شش گونه به عنوان گونه های جدیدی شرح داده شده و به نامهای S. alhagioides, S. crassipedunculata,S. ispahanica, S. khorassanica, S. schiraziana, S. tortuosissima,  نامگذاری شدند. این گونه‌ها با نزدیکترین گونه های خویشاوند خود مقایسه می گردند. گونه S. rosulata   نیز که پراکن...

full text

گزارش جدیدی از جنس urochloa و زیرگونه eragrostis cilianensis subsp. starosselskyi برای ایران

در بررسی نمونه های تیره گندمیان در هرباریوم ''iran'' ، urochloa panicoides p. beauv. متعلق به قبیله paniceae به عنوان علف هرز از مزارع ذرت استان فارس وeragrostis cilianensis (all.) vign.-lut. ex janchen subsp. starosselskyi (grossh.) tzvelev متعلق به قبیله eragrostideae از آذربایجان غربی مشاهده شدند که برای نخستین بار از ایران گزارش می شوند. خصوصیات مورفولوژیکی، پراکنش جغرافیایی در ایران و دنیا...

full text

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


Journal title

volume 9  issue 1

pages  65- 67

publication date 2001-11-22

By following a journal you will be notified via email when a new issue of this journal is published.

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023