Unpacking Taboo Words in Game Chats: A Content Analysis of MLBB Games
نویسندگان
چکیده
This research attempted to explore the types of taboo expressions in MLBB game chat and ascertain reaction words adopted chat. The Qualitative Content Analysis Method was applied this study. researcher interviewed three players took screenshots their in-game comments order gather data. results demonstrate that while not all adopt language, there one player who exclusively utilized it. category with greatest data is vulgar terms, 32 or 40% total; second epithets obscenity, 22 27.5% third profanity, just 4 5% total. Factors contribute employing games include desire draw attention, insult teammates enemies, provoke opponents make exciting. Upon insulting provoking opponents, feel relieved pleased because emotions were let out game. Subsequently, findings have significant ramifications for enhancing learners' awareness language contributing advancement linguistic disciplines.
منابع مشابه
a swot analysis of the english program of a bilingual school in iran
با توجه به جایگاه زبان انگلیسی به عنوان زبانی بین المللی و با در نظر گرفتن این واقعیت که دولت ها و مسئولان آموزش و پرورش در سراسر جهان در حال حاضر احساس نیاز به ایجاد موقعیتی برای کودکان جهت یاد گیری زبان انگلیسی درسنین پایین در مدارس دو زبانه می کنند، تحقیق حاضر با استفاده از مدل swot (قوت ها، ضعف ها، فرصتها و تهدیدها) سعی در ارزیابی مدرسه ای دو زبانه در ایران را دارد. جهت انجام این تحقیق در م...
15 صفحه اولRecalling taboo and nontaboo words.
People remember emotional and taboo words better than neutral words. It is well known that words that are processed at a deep (i.e., semantic) level are recalled better than words processed at a shallow (i.e., purely visual) level. To determine how depth of processing influences recall of emotional and taboo words, a levels of processing paradigm was used. Whether this effect holds for emotiona...
متن کاملAnnotating Preferences in Chats for Strategic Games
This paper describes an annotation scheme for expressions of preferences in on-line chats concerning bargaining negotiations in the online version of the competitive game Settlers of Catan.
متن کاملThe Utility and Ubiquity of Taboo Words.
Taboo words are defined and sanctioned by institutions of power (e.g., religion, media), and prohibitions are reiterated in child-rearing practices. Native speakers acquire folk knowledge of taboo words, but it lacks the complexity that psychological science requires for an understanding of swearing. Misperceptions persist in psychological science and in society at large about how frequently pe...
متن کاملanalysis of power in the network society
اندیشمندان و صاحب نظران علوم اجتماعی بر این باورند که مرحله تازه ای در تاریخ جوامع بشری اغاز شده است. ویژگیهای این جامعه نو را می توان پدیده هایی از جمله اقتصاد اطلاعاتی جهانی ، هندسه متغیر شبکه ای، فرهنگ مجاز واقعی ، توسعه حیرت انگیز فناوری های دیجیتال، خدمات پیوسته و نیز فشردگی زمان و مکان برشمرد. از سوی دیگر قدرت به عنوان موضوع اصلی علم سیاست جایگاه مهمی در روابط انسانی دارد، قدرت و بازتولید...
15 صفحه اولذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: Tamaddun (Makassar)
سال: 2022
ISSN: ['0216-809X', '2685-4112']
DOI: https://doi.org/10.33096/tamaddun.v21i2.162